Olivers dag

Det är ju som sagt inte alltid lätt med småsystrar... Inte för att Oliver påpekar det så ofta, men Urban och jag vet och känner att tjejerna alltid är med och det var länge sen som "bara" Oliver fick vara i vårt fokus. Så vi bestämde att vi tre skulle ha en mysdag med bara honom. Det skulle bli bowling och äta på någon god restaurang. Sagt å gjort!
Tjejerna dumpade vi hos mormor och morfar. När Oliver började fundera på vad han ville äta så landade han i hamburger-träsket... Å trodde verkligen inte att det fanns goda hamburgare på nån annan restaurang än på McDonalds.. Meeen tusan så tråkigt! Jaja, det är ju hans dag... Så där satt vi med happy meal och big mac.. Bläk.. ;)
Sen bar det av till Nöjesfabriken och lite bowling. Det var kul! Oliver hade som vanligt innan en bild av sig själv som nåt sorts proffs... MEN det räckte ju att han tog tag i det tunga klotet så bestämde han sig gör att "bowling suger (vad är det för jäkla uttryck?!) och jag är skitdålig"! Min lilla goa kille, livet är allt jobbigt ibland... Mama fick förresten strike!! Tjoho! :)
Sen köpte vi godis och Oliver och Wilma sov över hos mormor och morfar. :) Det har de längtat efter! ❤
Idag sa Oliver ändå att det var en toppendag igår! ;)



Kommentarer
Åsa

Ni är så kloka, härliga föräldrar! Inspireras av er! Här har vi en riktig tjatdag, tjatar om att göra läxor, ska badas, inte spela mer tv-spel, städa sitt rum... Hur ska de motiveras att städa rummen när resten av huset ser ut som en soptipp? Jaja, vi försöker göra allt bättre imorgon... Kram!

2013-05-06 @ 18:55:43
Linda

Tack Åsa! Det känns ju som man håller på med detta eviga tjat hela dagarna ibland! Tänk om grannarna skulle höra allt!? ;) Tjatet är låter mer som "låt bli henne nu", "nej, Wilma!! Var snäll mot Oliver" "nej, så får man ju inte säga". "Säg förlåt nu" "MEN GE ER DÅ FÖR TUSAN, VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ?!?!"
Ja... Tur det är en ny dag imorn.. Puh!

2013-05-07 @ 22:50:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamalinda.blogg.se

Jag vill aldrig glömma den här tiden! Det händer så mycket - vi är mitt i livet - och det är underbart och ibland helt hysteriskt! Jag vill skriva så att vi alltid kommer kunna se tillbaka, skratta och minnas.

RSS 2.0