Midsommar!

Regn eller sol eller kanske iallafall uppehåll?! En dag som midsommar känns det ju fantastiskt viktigt med sol. Jag skulle bli så in i bängen grinig om det skulle regna och vara skitväder! Man vill ju inte vara inne en sån här dag!
Meeen vi hade väldans tur! Kl 8.00 på morgonen var det redan 19grader!
I år firades midsommar med fam Wallace och fam Sundholm och fina Sara och David. 8 vuxna och 10 barn! Vi startade med sill lunch hemma hos oss i trädgården. Barnen käkade korv med bröd och kastade sig sen över poolen och vattenpistolerna! :)
Lunchen satt som ett smäck och det var hur gott som helst!
Efter detta tog vi en promenad till fam Sundholm, där tog vi fikat, jag hade gjort jordgubbstårta med lemoncurd och marängbotten.. Den var inte äcklig! ;)
Sen gav vi oss på fotboll! Hej å hå! Började på småskoj och gick snabbt över gränsen.. Svetten lackade, barnen fälldes av mammor och pappor, vuxna ramlade hitanditan. Men kul var det!
Grillningen och resterande mys hade vi hos oss sen igen. Det började mulna på och blåste en del... Hängde regn i luften, så vi dukade långbord i uterummet. Det var återigen supergod mat! Barnen var glada och nöjda mest hela dagen! Väldigt goa!
Wilma var en av barnen som höll låda längst, lilla party-pinglan med klänningen långt ner på magen ;) Oliver somnade på sin säng, rätt upp och ner med shortsen på! Tilde var nöjd och glad, åt bra och somnade kl 19. Duktig tjej! :)
Mysigt det är att umgås så här en heldag! Det är nåt speciellt. 💞
Det tråkiga är att jag knappt tog ett kort, har minnena i huvet ;) Men Ubbe tog några iallafall..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamalinda.blogg.se

Jag vill aldrig glömma den här tiden! Det händer så mycket - vi är mitt i livet - och det är underbart och ibland helt hysteriskt! Jag vill skriva så att vi alltid kommer kunna se tillbaka, skratta och minnas.

RSS 2.0