Du sa ju det!

Imorse hälsade vi på morfar, min pappa alltså, en sväng eftersom vi ändå skulle skjutsa Urban till jobbet. Det var mysigt! Men det blev en snabb visit för kl 11 ska ju Oliver hämtas på skolan igen! Tänk om han kunde få vara där lite längre, framförallt för sin egen skull! Men idag var en bra dag eftersom en klasskompis skulle med oss hem!
Lite senare på eftermiddan skulle vi till pulkabacken och ev grilla korv. Men eftersom det bara blev jag och barnen kändes det lite väl överflådigt att dra igång korvgrillningen så vi tog med fika istället. Mamma Linda slängde ihop en kladdkaka snabbt och hoppades på att Tilde inte skulle vakna i vagnen innan vi skulle gå. Det gick ju bra... Fasen Wilma somnade i soffan... Men tillochmed det gick väl, hon studsade upp när hon hörde att vi skulle åka pulka! Puh! "Kissa nu innan vi går killar", ropade jag..
Iväg med saft, kladdkaka, muggar och hans moster! Oliver och kompisen skulle såklart ha med sig en del leksaker också! Tur man har stor vagn så allt får plats!
Åhh vad mysigt det var, varm kladdkaka och lite kall saft, glada barn, Tilde sov fortfarande i vagnen. Jag tog några djupa andetag och bara njöt..
"Mamma, jag är kissnödig", sa Oliver.
"Men, kissade inte du innan vi gick?"
"Jag, kommer inte ihåg.." (Vilket betyder ojdå, glömde visst"..)
"Men du kan inte kissa ute när det är så kallt, du kan ju bli sjuk"...Kände att den där njutningen började svalna...
"Men vad ska jag göra då, mamma?!"
"Jaa, du får väl kissa på dig då..., sa jag... Och i samma sekund ser jag blicken i hans ögon och jag säger " du kissar väl inte på dig nu?!? "Meen du sa ju att jag skulle kissa på mig!!!, säger ungen då!
Att jag inte skrek "är du dum i huvet på riktigt!?! Vad trött jag blir? Är han snart 7år eller?! Strax därefter börjar han gråta och gnälla för det svider och tänk om snopen blir is nu?! Herregud!!
Slängde ner fikat i vagnen igen, Wilma i pulkan, Oliver fick gå lite halvkonstigt, surade å gnällde..
Jodå... Det är roligt nästan jämt... Men hej hopp...



Kommentarer
Åsa

Så härligt! Efteråt, det blev en rolig historia i alla fall!
Kramar!

2013-02-08 @ 16:29:42
Karin

Hahaha... Underbart!

2013-02-09 @ 13:48:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamalinda.blogg.se

Jag vill aldrig glömma den här tiden! Det händer så mycket - vi är mitt i livet - och det är underbart och ibland helt hysteriskt! Jag vill skriva så att vi alltid kommer kunna se tillbaka, skratta och minnas.

RSS 2.0