Syskon

En klok kollega har sagt till mig att hennes främsta uppgift nu, när hennes barn är vuxna, är att få dem att hålla ihop, få dem att förstå att de är viktiga för varann...Jag har tänkt mycket på det där. Det måste ju ändå vara en förälders önskan, hopp.. Men det lär vi ju börja forma redan när de är små.
Här hos oss kan det nog emellanåt kännas som "mission impossible"... Satans vad de bråkar och tjafsar om ALLT! Å jag lovar, jag har provat alla varianter för att få detta att sluta, eller kanske mer landa i nåt bra...men jag vet ju hur min mamma slet sitt hår över mig och min bror när vi växte upp (hon trodde på riktigt att vi skulle ha ihjäl varann). Å idag älskar jag min bror hur mycket som helst och är såååå glad över att ha just honom som bror.

Förra veckan fick vi träffa lilla Theo gubben också! Uh, så go! Finaste Linn och min bror Marcus var såklart med också! ❤

Tilde har fått sin tförsta tand! Det var att på tiden! Snart 8 månader ju. Stora tjejen! Har börjar gapa lite större åt olika sorts mat nu också, det är ju skönt!



Kommentarer
Åsa

Är det Theo på nedre bilden? Så söta bebisar! Jag tror syskon som växer upp gemensamt i en go familj blir goa med varann som stora. Här bråkas och tjafsas det också mycket men de är oftare kompisar och hänger ihop. Minsta lillasyster är så älskad och hon beundrar verkligen sina syskon!

2013-04-26 @ 19:56:42
Linda

Ja, Åsa, det är fina Theo! Skönt att höra att dina tjafsar ibland också. När ni var här sist så märkte jag hur bra de lekte tillsammans! Här är också minsta syrran otroligt nyfiken och fashinerad av de äldre syskonen, släpper dem inte med blicken! Och skrattar och flinar åt dom! :)

2013-04-26 @ 21:24:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamalinda.blogg.se

Jag vill aldrig glömma den här tiden! Det händer så mycket - vi är mitt i livet - och det är underbart och ibland helt hysteriskt! Jag vill skriva så att vi alltid kommer kunna se tillbaka, skratta och minnas.

RSS 2.0