Älskade ungen är 7år!!

Denna kväll för 7 år sedan är vi på patienthotellet och stirrar på vår nya familjemedlem... Vi gråter, av glädje, av förundran över hur vacker han är! Vi vill inte sova, bara vara nära honom, se varenda liten rörelse han gör! Från och med den dagen förändrades ju faktiskt livet. Nu var vi en trio, en familj, ett team. Helt fantastisk känsla, och skrämmande på samma gång! Ska VI ta hand om denna lilla människa?! HUR DÅ?! ;) Den känslan slår mig fortfarande idag... Vilket otroligt viktigt uppdrag vi har som föräldrar...

Idag hade Oliver önskat frukost på sängen och att vi skulle sjunga "happy birthday" och... "I wish you a merry christmas" (?!)
Sagt å gjort - självklart ordnade vi det! ;)
På önskelistan stod det spiderman-dräkt, vilket han blev grymt nöjd över att få. Sedan har vi haft mysdag hemma, självklart var kompisen Kevin här. Även våra grannar (som funkar lite som Tant Berg i Lotta på bråkmakargatan) var här på fika. Kvällen bestod av familjemys med köttfärssoppa på menyn. Till efterrätt smällde vi till med glass och jordgubbar! En nöjd kille som somnade ikväll, och imorn ser han fram emot en ny bra dag, då kommer farmor med en av sina hundar! :)



Kommentarer
Catrin

Jag kommer så väl ihåg när Oliver föddes!! Då var jag nygravid med Filip. Håller helt med dig om känslan att ha ansvaret för ett liv och den tanken kan fortfarande skrämma mig. Kram

2013-03-06 @ 21:40:46
Linda

Kul att du kommer ihåg det! Ja, ett himlans ansvar det här med att vara förälder. Fascinerande.

2013-03-07 @ 17:59:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamalinda.blogg.se

Jag vill aldrig glömma den här tiden! Det händer så mycket - vi är mitt i livet - och det är underbart och ibland helt hysteriskt! Jag vill skriva så att vi alltid kommer kunna se tillbaka, skratta och minnas.

RSS 2.0