Wilmas genvägar..

Tilde i bärselen, Wilma i kundvagnen.. In på Willys.. Lördag eftermiddag.. Wilma hög på socker efter godis-och bullfest hos mormor och morfar.. Puh!
Wilma sköter scannern och det går rätt bra, får den där röda strålen i ögat emellanåt men står ut.. Det går bra fram till mjölkkylen ungefär, sen vill Wilma gå själv... "Jag kan gömma mig mamma!" Nej, säger jag.. Då blir jag ju ledsen om jag tappar bort dig.. "Okej, jag går bara en genväg då" säger hon.. Sen springer lintotten runt, runt, runt mellan hyllorna och ropar "genväg, genväg".. Ibland är jag glad över hennes "tryck i stämman" -för jag hörde henne precis hela tiden!
Vi avslutade också handlingen med att tappa ut hela burken med lösgodis precis när vi skulle betala.. Ska man skratta eller gråta?!



Kommentarer
Åsa

Vi skrattar om några år när vi berättar för dem om allt tokigt de gjorde som små. Nu skrattar vi i ren desperation, eller får huvudvärk. :)

2012-11-04 @ 19:39:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamalinda.blogg.se

Jag vill aldrig glömma den här tiden! Det händer så mycket - vi är mitt i livet - och det är underbart och ibland helt hysteriskt! Jag vill skriva så att vi alltid kommer kunna se tillbaka, skratta och minnas.

RSS 2.0